Friday, May 15, 2009

Positif


Bergambar bersama Abe Nan dan Kak Ton

Semalam aku mendapat pandangan yang positif tentang pertukaranku ke Ulu Kelantan (Kuala Krai). Beliau ialah biras ku yang pernah bertugas di Kementarian Pelajaran (KPM). Jawatannya ialah Setiauasha Bahagian Sumber Manusia (05-07).

Mengikut beliau, Program JPNKel menghantar guru-guru ke ulu harus dipandangan positif. Ianya berkaitan dengan kenaikan pangkat di masa hadapan. Mengikut beliau kenaikan pangkat ke mana-mana ”post” samada di JPN, PPD atau di sekolah-sekolah akan dinilai berdasarkan ”track record” perkhidmatan di kawasan ulu. Kemungkinan perkara ini akan disyaratkan oleh JPN.
Bergambar bersama biras-biras (menantu2 Cikgu Mahmood)

Lagi pun sekarang ini KPM sedang melakukan ”Penstruktur Semula” jawatan-jawatan di mana-mana ”post”dibawahnya.Tambahan pula kebanyakan sekarang ini guru-guru disekolah rendah telah ramai mempunyai Ijazah Sarjana Muda (ISM) yang berkhidmat sebagai PPPS.
Jadi pesanan beliau supaya memandang perkara pertukaran ini sebagai sesuatu yang positf, bukan suatu yang negetif. Fuhhh.....lega sikit rasanya.

Beliaulah yang menolong aku untuk pertukaran dari Johor balik ke Kelantan. TQ Abe Nan. Kete(Merc) Rulll beli dari abe nan tu mahal sangat laa, tapi semuanya okey lagi.

No comments:

Post a Comment